I Sverige igen - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Marloes Bouwmeester - WaarBenJij.nu I Sverige igen - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Marloes Bouwmeester - WaarBenJij.nu

I Sverige igen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

31 Oktober 2014 | Zweden, Skövde

Lieve allemaal,

Ik ben weer in Zweden om te werken in de huisartsenpraktijk. Afgelopen maandag ben ik vertrokken. Pap en mam hebben me weer weggebracht als hadden ze gezegd dat ze dit niet meer gingen doen. Ik was toch erg gelukkig dat papa had bedacht dat met de trein gaan toch niet zo handig was met alle spullen dus met een hele auto vol geladen zijn we op pad gegaan. Het was een rustige reis, ondanks dat het maandag was. Totdat we voor Jönköping in de file stonden. Wat?! File in Zweden? het kan dus blijkbaar. Ook de buurvrouwen stonden me heel gek aan te kijken toen ik het ze vertelde ´s avonds. Ze dachten dat het mogelijk te maken had met de jachtperiode, dat nu alle dieren de weg oprennen en zo ongelukken veroorzaken. In ieder geval waren we nu een half uur later in Hjo. Maar ach half 6 is nog netjes. Eenmaal aangekomen ging ik even naar de buurvrouwen toe. Ze waren erg blij me te zien en wilde direct meekomen naar mijn huisje. Dat heb ik even uitgesteld tot acht uur zodat ik even de boel uit de auto kon laden. Om klokslag acht uur stonden ze op de stoep, ik kreeg een bloemetje, een kaarsje en servetten. Ok ik voel me zeer welkom. Ik kon direkt testen of er nog wat zweeds was blijven hangen. Ik was de tolk tussen de buurvrouwen en mijn ouders en het ging nog erg goed gelukkig. 's avonds op tijd naar bed want op dinsdag stond ik alweer op de vårdcentral, hup aan het werk. Dat voelde goed. Lekker bezig zijn met de collega's. Tussen de middag even lunchen met mijn ouders. En dan in de avond afscheid nemen van mijn ouders. Het valt me dit keer zwaar, misschien omdat er geen echte einddatum vast staat. Maar ok wie A zegt moet ook B zeggen, dus ik ben weer alleen hier. Ik heb al wel plannen. Ik ga op zoek naar iets om te doen, een koortje of een orkest of zoiets. Vanavond is er een feestje in mijn appartement, eens kijken of ik mee kan doen. Morgen met Majvor op pad en zondag een vragenwandeling met Jasper en Sara. Ik heb weer genoeg te doen dus.

  • 31 Oktober 2014 - 14:53

    Evelien:

    Leuk Loes! Fijn dat je weer veilig over bent, we gaan je missen en kijken uit naar de kerstvakantie! Hoe leuk is dat! Samen oud-nieuw vieren in Zweden! Ik heb er echt onwijs veel zin in! enneh.. dinsdag gaan we eens even proberen te skypen!

    liefs

  • 31 Oktober 2014 - 15:14

    Marjolijn:

    Wat fijn dat de reis op één file na goed is verlopen. Ik hoop dat je je snel weer thuis zal voelen in Zweden, maak je niet druk om Vincent wij zullen heel goed voor hem zorgen en hij weet dat de deur bij ons voor hem altijd open staat.
    We missen je meid, maar we zijn al bezig om uit te pluizen wanneer we jou kant op kunnen komen. :-D
    Tot skypes ;-)

    Kus

  • 31 Oktober 2014 - 16:33

    Irma:

    Geniet van alles wat je mee kan maken daar.
    Liefs, Irma

  • 31 Oktober 2014 - 16:50

    Anneke:

    Gisteren al gezien dat je het weer naar je zin hebt dan voelt het hier ook weer goed

  • 31 Oktober 2014 - 19:38

    Resi:

    Hoi Marlors,
    Goed om te lezen dat je al weer snel gewend ben en ook al weer andere plannen heb goed van je !!!aJa stil zitten is ook niets voor jou he

  • 31 Oktober 2014 - 19:41

    Resi:

    Moet natuurlijk Marloes zijn hi hi en nog heel veel plezier!! Veel groetjes van ons Resi

  • 31 Oktober 2014 - 23:57

    Simone De Wild:

    Fijn om te lezen dat je daar weer met open armen bent ontvangen. Heel veel succes met je werk en alle andere nieuwe dingen!

  • 02 November 2014 - 16:56

    Ome Wim:

    Hoi Marloes,

    Dank voor je mail.
    Komt allemaal goed in Zweden. Je heb het de vorige keer ook goed doorstaan. En het is ook niet helemaal aan de andere kant van de wereld. En met de huidige communicatiemiddelen ben je toch ook dicht bij huis.
    De knuffeltjes zul je moeten missen of een knuffelbeertje in Zweden zoeken.

    Veel succes en sterkte met je vervolgopleiding.


    Lieve groet en een knuffeltje

    Ome Wim


  • 03 November 2014 - 10:30

    Willem Veenendaal:

    Blij dat je weer goed ben aangekomen en wens je veel werk plezier daar en veel sterkte. Zet hem op en doe er veel goede dingen waarvoor je bent gekomen. Vermaak je en denk maar in stille momenten aan het laatste muziekstuk wat we voor je hebben gespeeld.gr Willem

  • 03 November 2014 - 15:26

    Hans Hissink:

    Heel veel succes gewnest, ook met de zoektocht naar een koortje of een orkest. Het ga je goed. gr. Hans.

  • 03 November 2014 - 17:53

    Rob Jansen:

    Ha die Marloes. Ook van mijn kant maar eens een keer een reactie. Goed om te lezen dat je inmiddels weer 'gesettled' bent. Zo te lezen ben je ook van alle markten thuis hè? t.w.: huisarts, klarinet, (en als ik het goed begrepen heb) hobo, sopraan etc, etc. Ik hoop, dat in de wetenschap dat zovelen aan jou denken, het verblijf in Zweden het voor jou draaglijker maakt. Ook ik zal Vincent zo af en toe eens een bemoedigend schouderklopje geven. Alle maar bedenkbare succes toegewenst!!! Het ga je bijzonder goed! Tot spoedig ziens! Mvg Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

ik ben 23 jaar oud en studeer geneeskunde, voor mijn vrije keuze stage ga ik 2 maanden werken bij een huisartsenpraktijk in Hjo Zweden.

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 12479

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 01 September 2015

Werken in Zweden

30 Mei 2014 - 26 Juli 2014

Stage in Zweden

Landen bezocht: