Kören, Snö och kyrkan - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Marloes Bouwmeester - WaarBenJij.nu Kören, Snö och kyrkan - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Marloes Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Kören, Snö och kyrkan

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 November 2014 | Zweden, Skövde

Lieve allemaal,
Wat een lieve berichten allemaal op mijn vorige verslag! dat doet me erg goed. Ik heb ondertussen niet stilgezet, inburgeren gaat niet vanzelf dat kost inspanning. Al moet ik zeggen dat het mij wel allemaal komt aanwaaien, ik hoef het alleen maar met beide handen aan te grijpen...

Vorig weekend werd ik door mijn buurvrouw uitgenodigd om mee te gaan naar de kerk, het was Allerheiligen en Allerzielen, dus reden voor een extra kerkbezoek. Ik had weinig anders te doen, dus ok... we gaan. Op zaterdagavond was een indrukwekkende viering op het kerkhof, in het donker, met heel veel kaarsjes en gezang. Kippenvel. Meteen werd me verteld dat op zondagavond ook nog een speciale viering was, ik kon wel eerst op de koffie komen en daarna meelopen met Gudrun. Dit heb ik gedaan. Ik kwam er binnen en er werd fantastisch mooi gezongen, kippenvel. O wat wil ik daar graag bijhoren dacht ik, allemaal jonge mensen. Alsof Gudrun mijn gedachten kon lezen zei ze, jij wilde toch bij een koor. Ik zei ja, het zou fantastisch zijn om hier bij te zingen. O zegt ze loop maar mee, ik ken de dirigent. 5 minuten later leerde ik Emma de dirigent kennen, hoorde ik bij het koor en heb ik een afspraak dat ik volgende week klarinet ga spelen op een soort van internationaal oecomenen cafe. Deel koor ... check! Ze gaan vanavond het Reqiem van Mozart zingen, dus ik ben benieuwd, dinsdag mag ik meezingen.

Afgelopen dinsdag hadden we opeens dansles in de pauze op het werk. 28 november hebben we een jaren 80 feest met stijldansen. Maar omdat meer dan de helft niet kan dansen moet dat nog even snel geleerd worden. Jasper en ik laten zien dat dansles in Nederland toch nog wel bij de opvoeding hoort, dus wij mogen laten zien hoe het moet. Daarna vraagt Kiki aan mij of ik dansen leuk vind. Moet je dat nog vragen? jazeker. Ik vertel over mijn goud ster en mijn Zumba. Zumba? dat doen ze hier in Hjo ook, moet je maar even op internet kijken. Dat doen we, en ik vind zumba in de sporthal en zumba in biografenpark, een cultureel centrum. Het laatste kost omgerekend €3,- per keer. Dat is het proberen waard. Op donderdag sta ik daarom om 18u netjes klaar. Ik word warm welkom geheten en dans lekker mee, als ik wil betalen blijkt het gratis te zijn, zolang ze geen huur hoeven te betalen. Dus.. Zumba check. Ik begin al aardig in te burgeren.

Ja en ik werk ook nog echt wel hoor, ik ben distriktläkerassistent voorlopig. maar voor een contract heb ik een persoonnummer nodig, en voor een persoonnummer een contract... juist ja. Handig. hier ben ik nog wel even druk mee. Er zijn 2 arts-assistenten weg gegaan, dus ik heb wat meer patienten wat wel fijn is. En afgelopen woensdag had ik een cursus over COPD en spirometri (longfunctietest) in hotel Bellevue, met lunch, wat inhield vers gebakken brood vooraf, varkensvlees in een heerlijke sausje en als toetje brownie. Daarna aan het onderwijs, gelukkig was het heel interessant anders had ik problemen gehad met mijn after dinner dip.

Tot slot heeft het hier donderdag gesneeuwd!! het is niet blijven liggen maar het begin is er.

Tot de volgende keer.
xxx

  • 09 November 2014 - 15:09

    Marjolijn:

    Met dat inburgeren gaat het helemaal goed komen, ik hoop ook dat het gedoe met het persoonsnummers en contract snel opgelost is.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Xx

  • 09 November 2014 - 17:18

    Evelien:

    leuk Loes'! Fijn dat alles zo voorspoedig gaat! Ik ga ze dinsdag eens even allemaal achter hun broek aanzitten en zorgen dat er een plan komt! Zal zorgen dat ik m'n ipad bij me heb, dus misschien als je uitgezongen bent..? ;-)
    Liefs uit t ook best wel koude Nederland... ;-)

  • 10 November 2014 - 10:37

    Willem Veenendaal:

    Nou hoef niet bang te zijn dat je tijd over houd,kan beter zeggen je komt tijd te kort.Doe het maar rustig aan want je moet weer terug bij ons komen hoor!!!! Geniet er van we denken aan je( die sneeuw mag je lekker houden brrr.hoeft van mij niet)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

ik ben 23 jaar oud en studeer geneeskunde, voor mijn vrije keuze stage ga ik 2 maanden werken bij een huisartsenpraktijk in Hjo Zweden.

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 12488

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 01 September 2015

Werken in Zweden

30 Mei 2014 - 26 Juli 2014

Stage in Zweden

Landen bezocht: