Födelsedag och avskedet - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Marloes Bouwmeester - WaarBenJij.nu Födelsedag och avskedet - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Marloes Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Födelsedag och avskedet

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Juni 2014 | Zweden, Jönköping

Zo ik heb het weekend overleefd. In dit geval wat het echt overleven, maar ik zal weer verder gaan waar ik was gebleven. Op donderdag kon ik lekker met Jasper meekijken, af en toe al wat slimme vragen gesteld in het zweeds, ik begin er een beetje in te komen. Maar de eerste werkweek was alweer voorbij. Hoe kan dat hoor ik je zeggen, waar is de vrijdag gebleven? Nou ze hebben hier de goede gewoonte om op 6 juni Nationaldag te vieren. Dat betekend dus dat mijn eigen verjaardag hier zeer uitgebreid gevierd wordt, met vlaggen, dans en muziek. Pap en mam waren er gelukkig nog om mijn verjaardag gezellig mee te vieren. Dit begon al om 00.00u met een echte selfie (zie facebook). Op vrijdag zelf gingen we naar Tidaholm, een heel gezellig klein stadje. Ze hadden hier een groot podium opgebouwd waar de plaatselijke muziekschool werd losgelaten. Het begon met een groepje violisten, waar papa als snel fan van was. Daarna waren de plaatselijke notenknallers aan de beurt. Mijn vader zag een kleine associatie met de jostieband. Maar het was super dat deze jonge kinderen zo'n groot podium hebben gekregen. daar kunnen wij in Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Daarna zijn we weer terug gegaan naar Hjo waar allerlei kunst en leuke te dingen te beleven zouden zijn. Maar aangezien ik toch niet zo blij werd van een hondenshow hebben we ons vooral in de haven vermaakt. We hebben een ijsje gegeten bij een huisje waar de dametjes in kledendracht als een soort opwindpoppetjes de ijsjes serveren. Ook konden we kijken hoe alle vissersboten de haven in kwamen, de een met nog meer vis dan de andere. Naar diezelfde haven zijn we in de avond terug te gaan voor een heerlijk diner. Dat was dan ook gelijk de laatste gezamelijke activiteit met mijn ouders, want die zijn op zaterdagochtend vroeg vertrokken, terug naar Nederland. En daar zit je dan alleen. Rust en natuur is heel leuk. Maar nu was het wel erg stil. voor de afleiding maar gaan hardlopen door het bos. Ook ben ik op zondagochtend naar de kerk geweest. Een protestantse gemeenschap met Mariabeelden ?!? en voor de WJD gangers onder ons, herkende ik opeens de melodie van bless the lord o my soul en ook prince of peace werd gezongen. Maar ondanks dat bleef de eenzaamheid wel aanwezig, vooral omdat ik wist dat iedereen bij Vincent was en ik niet. Maar gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als Skype, en heb ik dus gezellig meegegeten bij de familie Witte, zij aan de chinees ik aan pankakor (pannekoeken). daar werd mijn humeur een stuk beter van, en toen ik in de avond ook nog werd gebeld door Jasper om even cake te gaan bakken om de volgende dag te trakteren op de vardcentral was de heimwee definitief de deur uit. Samen cake bakken, waarom dat? nou omdat Jasper dus exact 1 jaar ouder is dan dat ik ben, toevallig he?
Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan, want tweede pinksterdag daar doen ze hier niet aan. In de avond ben ik lekker gaan zwemmen bij een heel mooi meertje, zie foto's.

Morgen krijg ik met een beetje geluk mijn eerste zeilles, maar nu eerst maar eens lekker de oogjes dicht en het snaveltje toe.

Slaap lekker allemaal.

Kram

Marloes

  • 09 Juni 2014 - 22:51

    Mamma:

    Ik ben blij voor jou dat het weekend voorbij is nu deze week lekker genieten

  • 09 Juni 2014 - 23:13

    Imke:

    Aaaahhhh wat een leuke liedjes! Ag over een paar weken, als je weer in nl bent mis je Zweden! Je kunt het meid!! Xx

  • 10 Juni 2014 - 09:08

    Resi:

    Zo te zien had jij ook mooi weer en inderdaad een heel mooi meer en de ruimte natuurlijk,wat ik ook niet erg vreemd vind dat je nu de eerste dagen wat eenzaam bent maar dat komt helemaal goed naar deze week hoor !!!! je zult zien dat de weken daar omvliegen en ben je zo weer in Duiven dus geniet van deze tijd. Heel veel groetjes en een dikke knuffel van ons Resi

  • 10 Juni 2014 - 19:06

    Willem Veenendaal:

    Leuk verslag zo te lezen en veder wens ik je heel veel sterkte daar ensterkte ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

ik ben 23 jaar oud en studeer geneeskunde, voor mijn vrije keuze stage ga ik 2 maanden werken bij een huisartsenpraktijk in Hjo Zweden.

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 12500

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 01 September 2015

Werken in Zweden

30 Mei 2014 - 26 Juli 2014

Stage in Zweden

Landen bezocht: